Pristatyta „Compensa“ prekės ženklą atstovaujančių bendrovių iniciatyva „Rizikų raštingumas – kelias į atsparesnę visuomenę“

2025. 11. 27 | Compensa

Draudimo bendrovės ADB „Compensa Vienna Insurance Group“ ir „Compensa Life Vienna Insurance Group SE“ Lietuvos filialas pradeda ilgalaikę socialinę iniciatyvą, kurios tikslas – rizikų raštingumą paversti kasdieniu  gyvenimo įgūdžiu. Iniciatyva siekia pažadinti žmones iš pasyvaus laukimo, kad problemas išspręs kiti, ir patiems imtis atsakomybės bei prevencijos, taip kuriant atsparesnę, rizikas geriau valdančią visuomenę.

Ši kryptis pristatyta „Compensa“ surengtuose partnerių pusryčiuose „Rizikų raštingumas – kelias į atsparesnę visuomenę“, kuriuose dalyvavo nevyriausybinių organizacijų ir valstybės institucijų atstovai. Renginyje kalbėta, kodėl, net žinodami apie rizikas, dažnai nesiryžtame prevencijai ir kas tam trukdo.

Pagrindą iniciatyvai suteikė „Gallup International“  atliktas tyrimas, atskleidęs ryškų atotrūkį tarp rizikų suvokimo ir pasirengimo veikti. Du trečdaliai Lietuvos gyventojų nėra susipažinę su rizikomis, 7 iš 10 mano, kad jos netaps realybe, o daugiau kaip du trečdaliai grėsmėms įveikti renkasi neveiksmingus būdus – racionaliai elgiasi tik 31 proc. Vis dar tikimasi, kad „nutikus gyvenimui“ patirtus nuostolius padengs valstybė ar visuomenė.

„Rizikų raštingumas šiandien yra toks pat svarbus kaip finansinis ar skaitmeninis. Siekiame prisidėti prie atsakingos ir atsparios visuomenės kūrimo –  juk geriausia apsauga yra grėsmė, kuri neįvyko“, – sako Alina Staknevičienė, ADB „Compensa Vienna Insurance Group“ tvarumo vadovė.

Jai antrina ir Aurelija Rikterytė, „Compensa Life Vienna Insurance Group SE“ Lietuvos filialas klientų patirčių ir tvarumo vadovė: „Šia socialine iniciatyva siekiame, kad visuomenė imtųsi prevencinių veiksmų ir taip užtikrintų savo bei kitų saugumą. Nepakanka tik žinoti apie rizikas, reikia ir aktyviai imtis prevencijos – planuojant, ruošiantis ir priimant atsakingus sprendimus.“

Siekdama socialinio poveikio, „Compensa“ partnerių pusryčių metu kartu su partneriais taikė nevyriausybiniam sektoriui įprastą ir pasaulyje plačiai naudojamą Pokyčio teorijos (Theory of Change) metodą. Jis apima kruopštų problemos ištyrimą, sprendimų ieškojimą ir aiškaus veiksmų plano su rodikliais išsigryninimą, kurie padeda įvertinti pažangą. Ilgalaikis bendrovių siekis – visuomenė, kuri supranta kasdienes rizikas, moka joms pasirengti ir pasitiki savo gebėjimu veikti.

„Negalima spręsti problemos jos neištyrinėjus ir nesupratus priežasčių. Didžiausia problema – ne pačios rizikos, o negebėjimas jas adekvačiai įvertinti. Turime pereiti nuo lūkesčio, kad valstybė išspręs, prie asmeninės atsakomybės“, – sako VšĮ „Geri norai“ įkūrėja ir vadovė Jurgita Ribinskaitė‑Glatzer, pabrėždama, kad ilgalaikis pokytis kuriamas kompleksiškai – per švietimą, elgsenos pokytį ir institucinius sprendimus.

Trumpuoju laikotarpiu socialine iniciatyva bus siekiama šviesti gyventojus bei formuoti atsparumą. Jau vykdomas projektas „Rizika – ne fizika”, kur draudimo ekspertai kartu su policijos, priešgaisrinės apsaugos, sveikatos specialistais aiškina, kaip apsisaugoti nuo įvairių pavojų ir kaip elgtis kritinėse situacijose. Šios laidos virs pamokomis, kurios pasieks šalies mokyklas ir taps sudėtine gyvenimo įgūdžių dalimi.

Rizikų raštingumo iniciatyvos sėkmės rodikliai aiškūs: žmonės geriau suvokia rizikas ir joms ruošiasi, didėja pasitikėjimas savimi bei institucijomis, o prevencija tampa įprasta kasdienio gyvenimo praktika. Tokiu būdu mažėja ilgalaikė našta valstybei ir prisidedama prie socialinės atskirties prevencijos.

Daugiau informacijos apie rizikų raštingumą: www.compensa.lt/saugusziniomis

Pasirinkite patogiausią draudimo įsigijimo būdą

Pirkite
internetu

Vienas numeris
visiems klausimams

Išsiųskite užklausą -
susisieksime

Klientų
aptarnavimo padaliniai