Atgal

„Compensa Life“ pranešimų apie pažeidimus tvarka


Apie ką yra „Compensa Life“ Pranešimų apie pažeidimus tvarka?

Ši tvarka nustato pranešimų apie pažeidimus, susijusius su „Compensa Life“, pateikimo ir apdorojimo tvarką bei numato apsaugos priemones, taikomas pranešančiam apie pažeidimą asmeniui.

Apie kokius pažeidimus praneština?

Pažeidimu pagal šią tvarką būtų laikoma „Compensa Life“ galimai rengiama, daroma ar jau padaryta nusikalstama veika, administracinis nusižengimas, tarnybinis nusižengimas ar darbo pareigų pažeidimas, mėginimas nuslėpti minėtą pažeidimą ar kitas grėsmę viešajam interesui keliantis arba jį pažeidžiantis Europos sąjungos arba Lietuvos Respublikos teisės reikalavimų pažeidimas. Pažeidimas gali kilti iš bet kurią sritį reguliuojančių teisės aktų reikalavimų, kai jų nesilaikoma. Tvarkoje numatyta pranešimo apie pažeidimus teikimo tvarka nėra skirta darbo ginčams ar ginčams su „Compensa Life“ klientais spręsti.

Kas gali pranešti apie pažeidimą?

Pranešti apie pažeidimą gali asmuo dirbantis pagal darbo sutartį ar dalyvavęs įdarbinimo procese, tačiau nesudaręs darbo sutarties su „Compensa Life“ bei asmuo turintis ar turėjęs ikisutartinių ar sutartinių (konsultavimo, rangos, subrangos, stažuotės, praktikos, savanoriškos veiklos ir pan.) santykių su „Compensa Life“, kai pažeidimo faktas šiems asmenims tampa žinomu dėl darbo veiklos ar kitų sutartinių ar ikisutartinių santykių su Filialu. Taip pat informaciją apie pažeidimą gali pateikti akcininkas ar asmuo, priklausantis įmonės administraciniam, valdymo ar priežiūros organui.

Kaip pateikti pranešimą apie pažeidimą?

El. paštu pazeidimai@compensalife.lt arba užpildant elektroninę formą, kurią rasite paskutinėje skiltyje žemiau.

Kokią informaciją nurodyti pranešime?

  • asmens duomenys (vardas, pavardė, kontaktiniai duomenys);
  • pažeidimo padarymo laikas ir vieta;
  • pažeidimo aprašymas;
  • pažeidimo padaryme besirengiantys dalyvauti, dalyvaujantys ar dalyvavę asmenys;
  • ar ir kam dar buvo pranešta apie pažeidimą arba kas dar žino apie pažeidimą;
  • pranešančio asmens patvirtinimas, kad, jo nuomone, pateikta informacija ir joje esantys teiginiai yra teisingi ir kad Pranešėjas sąmoningai nepateikė melagingos informacijos ar nepaskelbė neteisingos informacijos.
  • jei nepageidaujama gauti pranešimo gavimo patvirtinimo ir informacijos apie tolesnių priemonių įgyvendinimą - tokį pageidavimą būtina atskirai nurodyti pranešime apie pažeidimą.

Kokios pareigos taikomos asmeniui, pranešančiam apie pažeidimą?

Pranešantis apie pažeidimą asmuo turi veikti sąžiningai ir būti įsitikinęs, kad pateiktas pranešimas apie pažeidimą ir jame esanti informacija yra teisingi. Draudžiama sąmoningai pateikti neteisingą pranešimą apie pažeidimą. Žinomai melagingą informaciją pateikęs asmuo atsako teisės aktų nustatyta tvarka.

Kokios garantijos suteikiamos pranešėjui?

Konfidencialumo garantija. Pranešimų apie pažeidimą nagrinėjimo metu užtikrinamas pranešimo apie pažeidimą fakto bei pranešimą pateikusio asmens konfidencialumas. Pranešėjo tapatybė gali būti atskleista tik gavus jo rašytinį sutikimą arba tais atvejais, kai pranešimą pagal teisės aktus privaloma perduoti nagrinėti kompetentingai institucijai, tokiu atveju konfidencialumas užtikrinamas teisės aktų nustatyta tvarka, institucijų, kurioms pranešimais buvo teisėtai perduotas. Prieš persiunčiant konfidencialius duomenis, raštu pranešama pranešėjui apie tokių duomenų pateikimą. Konfidencialumo garantija netaikoma, kai asmuo pateikia žinomai melagingą informaciją.

Atsakomybės panaikinimas. Pranešimo apie pažeidimą atveju pranešėjas neatsako už teisines pasekmes, kylančias dėl informacijos atskleidimo, jeigu turėjo pagrįstą pagrindą manyti, kad teikė teisingą informaciją ir informacijos atskleidimas buvo būtinas pažeidimui atskleisti. Pranešėjas nėra atsakingas už prieigos prie informacijos gavimą pranešimo apie pažeidimą tikslais, nebent už tokią prieigą būtų baudžiama kaip už nusikalstamą veiką.

Sąžiningumo prezumpcija užtikrina, kad apie pažeidimą pranešusio asmens apsauga neišnyksta jei Pranešėjas pateikė neteisingą pranešimą dėl sąžiningos klaidos.

Draudimas daryti neigiamą poveikį. Prieš asmenį, pranešusį apie pažeidimą, draudžiama imtis, grasinti imtis arba bandyti imtis bet kokių neigiamo poveikio priemonių. Draudimas daryti neigiamą poveikį taikomas ir informaciją apie pažeidimą pateikusio asmens šeimos nariams, giminaičiams, kolegoms, pagalbininkams ir juridiniams asmenims, kurie yra pranešusio asmens nuosavybė arba kuriems šis asmuo dirba ar yra kitaip susijęs.

Kaip vyksta pranešimų apie pažeidimus nagrinėjimas „Compensa Life“?

Gavus pranešimą apie pažeidimą, per dvi darbo dienas asmeniui, pranešusiam apie pažeidimą išsiunčiamas pranešimo gavimo patvirtinimas. Jeigu „Compensa Life“ paskirtas pranešimų administratorius neturi kompetencijos nagrinėti pranešimo apie pažeidimą, pranešimas persiunčiamas kompetentingai institucijai ir apie tai informuojamas pranešėjas.

Prireikus, pranešimų administratorius gali paprašyti asmens, pranešusio apie pažeidimą, ar kitų asmenų papildomos informacijos ar paaiškinimų dėl pažeidimo.

Pranešimų administratorius kuo skubiau, bet ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo informacijos gavimo patvirtinimo turi suteikti grįžtamąjį ryšį pranešėjui apie jo pateiktos informacijos nagrinėjimo eigą arba pateikti atsisakymą šią informaciją nagrinėti. Pranešimų administratorius taip pat privalo pateikti pranešėjui ir grįžtamąjį ryšį apie galutinį pažeidimo nagrinėjimo procedūros rezultatą.

Kur rasti daugiau informacijos?

Išsamią „Compensa Life“ Pranešimų apie pažeidimus tvarką rasite čia. Papildomą informaciją ir paaiškinimus apie pranešimų nagrinėjimo tvarką „Compensa Life“ bei pranešėjo teises galima gauti elektroninio pašto adresu pazeidimai@compensalife.lt. Kreipiantis dėl papildomos informacijos yra užtikrinamas klausiančiojo asmens konfidencialumas.

Pasirinkite patogiausią draudimo įsigijimo būdą

Vienas numeris
visiems klausimams

Išsiųskite užklausą -
susisieksime

Klientų
aptarnavimo padaliniai