Norite naujo elektromobilio Kalėdoms? Jau pavėlavote

2022. 06. 01


Norite naujo elektromobilio Kalėdoms? Jau pavėlavote

Apie naudotų automobilių įsigijimus sklando daug istorijų – nuo atsuktos ridos iki nuslėptų defektų. Pasaulyje sutrūkinėjus tiekimo grandinėms, šiuo metu bet kokio naujo automobilio, ar su vidaus degimo varikliu, ar elektra varomo, įsigijimas gali užtrukti iki vienerių metų. Elektromobilių ekspertas, „Deels on Wheels“ įkūrėjas Laurynas Boguševičius sako, kad tie, kurie planavo svajonių elektromobilio raktelius rasti po šiųmete Kalėdine eglute, jau pavėlavo, tačiau dalijasi ir patarimais, kaip išsirinkti naudotą elektromobilį. Kas sudaro elektromobilių draudimo paslaugą, komentuoja Audrius Kikutis, „Compensa Vienna Insurance Group“ Savanoriškų standartinių draudimo produktų grupės vadovas.

Nereikia bijoti pirkti naudoto elektromobilio 

Viena didžiausių baimių, perkant bet kokį automobilį, yra tai, ar nebūsime apgauti ir nenusipirksime automobilio su defektais. „Tokį požiūrį suformavo lietuvių automobilių pardavėjai per dešimtmečius, kai pirkdavo automobilius su defektais ir bandydavo parduoti kaip gerus. Tai sugadino naudoto automobilio įvaizdį Lietuvoje, nes visi baiminasi, kad bus apgauti. Vakarų Europoje situacija kitokia – automobilių rinkos griežtai reguliuojamos ir už tokį elgesį gresia išties didelės baudos, kai kuriais atvejais net baudžiamoji atsakomybė“, – sako L. Boguševičius. 

L. Boguševičius pataria, kad perkant naudotą elektromobilį, nereikia vaidinti eksperto, išmanančio viską: „Prieš įsigyjant elektromobilį, rekomenduoju jį patikrinti specialiame autoservise. Elektromobilis beveik kaip telefonas – išmani prekė, kurioje daug programinės įrangos. Autoservise, prisijungus su gamyklos duomenų baze, jums parodys visą elektromobilio istoriją, atliktus pakeitimus. Patikra kainuos iki šimto eurų, tačiau būsite ramūs ir žinosite, ką perkate.“

Tačiau net ir nusipirkus visiškai tvarkingą elektromobilį, nuo įvairių atsitikimų kelyje nesame apsaugoti. „KASKO draudimo paslaugų paketą pritaikant elektromobiliams, sukurtos papildomos paslaugos, ko įprastame draudimo pakete nebuvo. Jį sudaro specializuota pagalba kelyje, pakaitinio elektromobilio suteikimas, įkrovimo stotelių draudimo apsauga. Visa tai būsimam elektromobilio vairuotojui suteikia didesnį saugumo jausmą, kad esant draudiminėms situacijoms, įsigalios elektromobilių draudimo paslauga“, – įvardija A. Kikutis.

Baterija pergyvens patį automobilį

Elektromobilio širdis –  baterija, kuri sudaro daugiau nei 70 proc. paties automobilio kainos. Jeigu ji nebuvo pažeista, gavusi drėgmės, gali būti eksploatuojama labai ilgai. „Skaičiai kalba patys už save – patikrinus milijoną kilometrų nuvažiavusio automobilio „Tesla“ bateriją, jos nusidėvėjimas siekė vos 3,5 proc. Tuo tarpu statistika rodo, kad Lietuvoje vairuotojas nuvažiuoja maždaug 20 000 kilometrų per metus. Aritmetika paprasta – mums prireiktų važinėti visus penkiasdešimt metų, kad elektromobilis nusidėvėtų mažiau nei 4 proc.“, – pavyzdžiu dalijasi L. Boguševičius.

Elektromobilių ekspertas sako, kad nuo baterijos dydžio priklausys nuvažiuojamas atstumas. Dažniausiai vienos įkrovos užtenka, kad būtų nuvažiuojamas 200 kilometrų atstumas. Tais atvejais, kai nebuvo pasirūpinta elektromobilio įkrovimu ir automobilis užgeso viduryje miško, tokios rizikos taip pat valdomos. 

A. Kikučio teigimu, draudime gali būti numatyta suteikti specializuotą įrangą, kuri gali įkrauti elektromobilio bateriją vietoje tiek, kad jis arba galėtų būti užkeltas ant vilkiko, arba energijos užtektų nuvažiuoti iki artimiausios įkrovos stotelės. Tokia paslauga itin aktuali, nes  išsikrovus baterijai, elektromobilio pavarų dėžė užsikerta, todėl negalima jo užkelti ant vilkiko transportavimui iki pakrovimo stotelės.

Keičiasi vairuotojų prioritetai

„Pastebiu, kad keičiasi klientų mąstymas ir dalis jų jau supranta, kad elektra varomi automobiliai yra ateitis ir tik laiko klausimas, kada į juos persėsime. Tie pirkėjai, kurie anksčiau norėjo naujausio „Porsche“ modelio, dabar irgi renkasi „Porsche“, bet jau elektrinį. Be abejo, bus ir tokių, kurie į elektromobilį persės patys paskutiniai“, – šypsosi L. Boguševičius. 

Elektromobilių ekspertas išskiria du elektromobilių pirkėjų tipus. Pirmiausia tie, kurie nori „išspausti“ iš elektromobilio viską, kas įmanoma ir pirks pigiausią variantą, bet bandys nuvažiuoti didžiausią atstumą. Mažiausia reikalinga suma, norint įsigyti geros būklės naudotą elektromobilį yra penkiolika tūkstančių eurų. 

Naudoto elektromobilio pirkimas dažniausiai užtrunka apie mėnesį, priklausomai nuo to, kaip greitai klientas priima sprendimą dėl pirkimo. L. Boguševičius atkreipia dėmesį, kad lietuvių perkamoji galia yra kur kas mažesnė nei, pavyzdžiui, vokiečių, todėl dažnai kreipiamasi paskolos į bankus. Bankai tiek naujų, tiek naudotų elektromobilių įsigijimui taiko vienodas palūkanų normas. Todėl iš esmės naudotas elektromobilis ekonomiškai dažnai yra lietuviams patrauklesnis ir tinkamesnis variantas. A. Kikutis pažymi, kad elektromobilio draudimo kaina bus nustatoma vadovaujantis tais pačiais principais, kaip ir įprasto vidaus degimo variklio automobilio. Lemiami draudimo veiksniai yra draudiminių įvykių dažnumas ir patirtų nuostolių dengimo kaina.

Antrasis pirkėjų tipas – tie, kuriems svarbiausia komfortas, technologijos ir tokia komplektacija, kokios jie nori. Mažiausia suma, norint įsigyti naują elektromobilį yra maždaug dvidešimt penki tūkstančiai eurų. Pastarieji nusiteikę norimo elektromobilio laukti tiek, kiek reikia, o tuo metu dažnai ir pasirūpina namų darbais – įsirengia įkrovimo stotelę namuose, o dažnai ir saulės elektrinę ant stogo. 

Elektra varomų automobilių patrauklumą didina labai mažas baterijų nusidėvėjimas, galimybė įkrauti juos tiesiog namuose. A. Kikutis pažymi, kad įsirengus įkrovimo stotelę namuose, jai taip pat taikoma draudimo apsauga. Kitas būdas, kuomet įkrovimo stotelei suteikiama draudimo apsauga, tai su nekilnojamojo turto draudimo paslauga. 

Pasirinkite patogiausią paslaugos įsigijimo būdą
Pirkite
internetu
Išsiųskite užklausą -
susisieksime
Compensa
aptarnavimo padaliniai
Vienas numeris
visiems klausimams