Kelionėje dingęs bagažas: kaip krautis daiktus, kad nebūtų streso?

2019. 08. 30  |  Mindaugas Balinskas žalų departamento direktorius


Kelionėje dingęs bagažas: kaip krautis daiktus, kad nebūtų streso?

Keliaujame visus metus – kartais atostogų, kartais į komandiruotes ir dažnam keliautojui yra tekę susidurti su nemalonumais, kai kažkur pakeliui dingsta ar vėluoja lagaminas. Tiesa, net ir tokiam, atrodytų, nenumatytam nutikimui galima pasiruošti iš anksto, todėl ekspertai dalijasi patarimais, kaip geriausia susikrauti daiktus ir kokių taisyklių laikytis, kad net ir vėluojant bagažui streso būtų mažiau. 

Mažiau streso, kai daiktai sukrauti sumaniai 

Rudenį ir šaltuoju metų laiku bagažas dažniau pametamas suaktyvėjus kelionėms į šiltuosius ir tolimus kraštus. Jungiamieji skrydžiai, be kurių dažniausiai nepasieina jokia tolima kelionė, yra viena didžiausių rizikų prarasti lagaminą. Draudimo bendrovės sukauptais duomenimis, tokio įvykio nuostoliai gali siekti nuo 100 iki 1500 eurų.  

Ko gero, vėluojantis ar dingęs bagažas kelionės nuotaiką sugadina atostogoms vos tik prasidėjus – tiek dėl galimų nuostolių, tiek ir dėl to sukeliamų nepatogumų. Būtent dėl šios priežasties „Compensa Vienna Insurance Group“ Žalų departamento vadovas Mindaugas Balinskas rekomenduoja daiktus krautis atidžiau ir apgalvotai, kad net ir vėluojantis ar dingęs lagaminas kardinaliai kelionės planų nepakeistų. 

„Verta vieną kartą skirti laiko susidaryti kelionės daiktų sąrašą ir apgalvoti, kuriuos reikėtų turėti su savimi ir kuriuos galima krauti į lagaminą. Svarbiausius daiktus – asmens dokumentus, grynuosius pinigus, banko korteles, brangią techniką ir svarbius vaistus visuomet verta turėti šalia, kad net ir dingus ar vėluojant bagažui, nuostoliai ir kilę nepatogumai būtų kuo mažesni. Galiausiai, vieną kartą sudarytą kelionės daiktų sąrašą galima naudoti ir ateityje jį kiek koreguojant, tačiau išliekant ramiems, kad nutikus nenumatytiems įvykiams svarbiausi daiktai nedings“, – teigia M. Balinskas. 

Ką daryti, jeigu bagažas – dingo? 

Jeigu nusileidus oro uoste supratote, kad bagažas – dingo, visų pirma ekspertas rekomenduoja kreiptis į oro uoste esantį bagažo skyrių ir raštu informuoti apie problemą. Tam reikia pateikti skrydžio dokumentus – bilietus, bagažo registracijos kortelę. Jeigu bagažas apdraustas, reikia pasirūpinti ir draudimo kompanijai bei efektyviam žalos atlyginimui reikalingais dokumentais. Jie yra keturi – oro uoste užpildyto dokumento kopija, įlaipinimo bilieto ir bagažo kortelės, oro uosto bagažo skyriaus kontaktiniai duomenys bei išsaugoti visi pirktų būtiniausių daiktų kvitai. 

„Dingus arba vėluojant bagažui vienas svarbiausių patarimų –  nesutrikti ir tvirtai žinoti, ko imtis. Visų pirma prisiminti, kad lagaminui pasimetus kiekvienas gali pirkti būtiniausius kasdienio naudojimo daiktus – rūbus, higienos reikmenis, reikalingus medikamentus. Taip pat svarbu saugoti visus dokumentus, kvitus ir čekius bei tiksliai žinoti, kokios ir kaip išlaidos yra padengiamos draudimo sutarties“, – sako M. Balinskas. 

Kelionės draudimas, kaip ir bet kuris kitas, turi savo taisykles. Būtent todėl visuomet yra svarbu apie sutartį pasikalbėti su draudimo ekspertu, o jeigu draudimas įsigytas internetu – bent jau atidžiai perskaityti taisykles bei su draudimo kompanija susisiekti telefonu, jeigu kyla klausimų ar yra neaiškumų. 

M. Balinskas primena, kad kelionės draudimas vien populiariausiu medicininių išlaidų draudimu neapsiriboja. Siekiant apsisaugoti, galima rinktis ir papildomas paslaugas: nelaimingų atsitikimų draudimą, civilinės atsakomybės draudimą, neįvykusios kelionės draudimą ir bagažo draudimą. Prie būtinojo keliautojai gali įtraukti vieną ar daugiau papildomų paslaugų.

Pasirinkite patogiausią paslaugos įsigijimo būdą
Vienas numeris
visiems klausimams
Išsiųskite užklausą -
susisieksime
Compensa
aptarnavimo padaliniai