Ekspertai: per šventinį maratoną daugėja ne tik buities prietaisų bei elektronikos pirkinių, bet ir jų sugadinimų

2020. 12. 15


Ekspertai: per šventinį maratoną daugėja ne tik buities prietaisų bei elektronikos pirkinių, bet ir jų sugadinimų

Artėjant žiemos šventėms smarkiai išauga elektronikos bei buitinės technikos prekių pardavimai, o su jais – ir šiems pirkiniams nutinkančių žalų skaičius. Ekspertų pastebėjimais, šventiniu laikotarpiu daugiausia nukenčia išmanieji telefonai, kompiuteriai ir planšetės, o patirtos žalos siekia kelis šimtus eurų. Siekiant išvengti minėtų nuostolių, profesionalai dalijasi keletu patarimų.

Nuo lapkričio vidurio iki Naujųjų – šiuo laikotarpiu kasmet žymiai išauga elektronikos ir buitinės technikos prekių pardavimai. Naudojantis šventinėmis nuolaidomis, šios prekės dažnai perkamos kaip dovana artimiausiems šeimos nariams. Pandemijos laikotarpiu jos dažnai įsigyjamos ir savoms reikmėms – daugiau laiko leidžiant namuose, išaugo poreikis atnaujinti turimus elektronikos prietaisus ir taip pagerinti gyvenimo bei darbo iš namų kokybę.

Žalos skaičiuojamos šimtais

Daugiau perkant minėtų prekių, aktualu tampa ir apsisaugoti nuo nuostolių, kurių pasitaiko dažnai. Mindaugo Balinsko, ne gyvybės draudimo bendrovės „Compensa Vienna Insurance Group“ Žalų departamento vadovo, teigimu, išmanieji telefonai yra ta prekė, kuri nukenčia dažniausiai: „Šie įrenginiai žmonių naudojami daugiausia, todėl dažniau pasitaiko ir jų pažeidimų: telefonai iškrenta iš rankų ar nuo paviršių, yra apliejami, dūžta arba skyla jų ekranai ir pan.“

Be išmaniųjų telefonų, dažnai pasitaiko ir kitų elektronikos bei buities prietaisų žalų – televizorių, nešiojamųjų kompiuterių, išmaniųjų laikrodžių, planšečių. Kaip rodo ne gyvybės draudimo bendrovės duomenys, vidutinė žala, sugadinus išmanųjį telefoną, siekia apie 140 eurų. Sugadintos buitinės technikos vidutinė žala siekia apie 170 eurų, kompiuterių – 350, televizorių – 300 eurų. Tiesa, pasitaiko ir nuostolingesnių atvejų – pavyzdžiui, sugadinto išmaniojo televizoriaus žala gali siekti per 3000 eurų.

M. Balinsko teigimu, tokių žalų padidėjimas kasmet ypač fiksuojamas šventiniu periodu: „Ankstesniais metais netyčines žalas lemdavo gausesni žmonių susibūrimai per šventes. Vis dėlto, grėsmės išlieka aktualios ir šiuo laikotarpiu – daugiau laiko leidžiant namuose ir prisigalvojant įvairių pramogų, gali pasitaikyti atvejų, kuomet užkliudomas ir numetamas ant spintelės padėtas telefonas, kompiuteris, planšetė ar netgi televizorius.“

Patarimai, kaip išvengti nuostolių

Siekiantiems išvengti minėtų nuostolių M. Balinskas pataria pirmiausia labiau tausoti elektronikos ir buitinės technikos prietaisus. „Atsižvelgiant į tai, kad išmanieji telefonai, kompiuteriai ar planšetės dažnai netyčia numetami, reikėtų vengti laikyti juos ant baldų krašto ar mažiems vaikams bei augintiniams lengvai pasiekiamose vietose. Be to, kartais nuo telefono ar planšetės ekrano įskilimo gali apsaugoti kokybiškas įdėklas“, – pataria ekspertas.

Žalų departamento vadovas taip pat primena, kad visus skysčius, tokius kaip kava, vanduo ir pan., rekomenduojama laikyti toliau nuo elektronikos bei buities prietaisų, nes netyčinis apliejimas gali negrįžtamai juos sugadinti.

„Pastebime, kad daugėja klientų, kurie domisi galimybėmis, kaip užsitikrinti ilgesnį pirkinio tarnavimo laiką. Tai padaryti galima norimus prietaisus apdraudus pirkinių draudimu, o prireikus – pratęsti jų garantinio aptarnavimo terminą. Tokiu atveju, jeigu pirkiniai būtų sugadinti, suteikiama finansinė pagalba“, – teigia M. Balinskas.

Ekspertui paantrina ir Tomas Leonavičius, pirkinių draudimo ir pratęstos garantijos paslaugas platinančios įmonės „Warranty Expert“ pardavimų vadovas, kuris pastebi, jog šventiniu laikotarpiu tokia galimybė tampa ypač aktuali: „Šiuo periodu daugiausia draudžiami išmanieji telefonai, televizoriai, nešiojamieji kompiuteriai, planšetės, išmanieji laikrodžiai – draudžiamas kas ketvirtas ar penktas toks pirkinys. Dažnu atveju tai būna namiškiams skirta dovana, todėl žmonės prekę, pavyzdžiui, televizorių, apdraudžia suprasdami, kad ja naudosis ir patys.“

T. Leonavičius priduria, kad pirkiniams, kuriuos planuoja naudoti ilgesnį laiką, žmonės linkę pratęsti garantinio aptarnavimo terminą. Gamintojo garantija įprastai pratęsiama kas trečiam ar ketvirtam prietaisui. „Garantija dažniausiai pratęsiama tokiems pirkiniams, kaip skalbimo mašinos, džiovyklės, šaldytuvai, televizoriai, orkaitės, indaplovės, kaitlentės ar kavos virimo aparatai, siekiant, kad turimas pirkinys kuo ilgiau tarnautų, o už remontą ateityje nereikėtų papildomai mokėti“, – paaiškina pardavimų vadovas.

Pasirinkite patogiausią paslaugos įsigijimo būdą
Vienas numeris
visiems klausimams
Išsiųskite užklausą -
susisieksime
Compensa
aptarnavimo padaliniai