Atmintinė: ką reikia žinoti apie draudimo paslaugas karantino laikotarpiu?

2020. 04. 10


Atmintinė: ką reikia žinoti apie draudimo paslaugas karantino laikotarpiu?

Pastaruoju metu gyvename smarkiai pakitusiomis sąlygomis – prie jų prisitaikyti turi ir gyventojai, ir verslas. Karantino laikotarpiu turime itin saugoti vieni kitus, todėl daugelis reikalingų paslaugų, taip pat – ir draudimo, teikiamos nuotoliniu būdu. Ekspertas paaiškina, ką reikia žinoti, jei šiuo metu reikalinga konsultacija, norite apsidrausti ar nutiko žala, ir primena, kaip pastarąją užfiksuoti savarankiškai.

Kaip veikia paslaugos nuotoliniu būdu

Būtinybė apsaugoti save ir artimuosius itin staigiai pakeitė daugelio gyvenimo būdą: jei tik galime, apsiperkame internetu, dirbame ir mokomės iš namų, be didelio reikalo netgi vengiame iš jų išeiti. Nepaisant to, poreikis gauti įprastas paslaugas, pavyzdžiui – draudimo, išliko, tad jos persikėlė į virtualią erdvę. Siekiant pagreitinti ir palengvinti procesus, kuriami ir pasitelkiami specialūs įrankiai.

„Karantino laikotarpiu visi privalome vengti kontaktų ir taip rūpintis vieni kitų sveikata. Todėl specialistai tiek didžiuosiuose, tiek ir mažesniuose miestuose dirba nuotoliniu būdu, pasitarti su jais bei gauti reikalingas paslaugas galima neišeinant iš namų – telefonu ar internetu. Jei reikalinga platesnė konsultacija, jai, kaip įprasta, galima užsiregistruoti iš anksto, tiesiog ji vyksta pasitelkiant elektronines ryšio priemones. Paruošti dokumentai vėliau siunčiami elektroniniu, o jei reikia – ir paprastu paštu“, – sako Mindaugas Gudiškis, ne gyvybės draudimo bendrovės „Compensa Vienna Insurance Group“ Pardavimų tinklo vystymo skyriaus vadovas.

Nutikus draudžiamajam įvykiui, jį užregistruoti taip pat galima neišėjus iš namų. Tokiu atveju draudimo išmoka apskaičiuojama remiantis pateiktais dokumentais bei nuotraukomis, kuriose užfiksuota žala. Apgadinto turto nuotraukų rekomenduojama pateikti daugiau – būtent taip specialistai galės matyti ir įvertinti patirtos žalos dydį. Reikalingus dokumentus taip pat galima pateikti nufotografuotus.

Kaip patiems užfiksuoti žalą

M. Gudiškis primena, kad tai, kokių dokumentų bei nuotraukų reikia žalai užfiksuoti, priklauso nuo jos pobūdžio, tad pravartu susisiekti su draudimo specialistais ir pasitikslinti detales. Ekspertai, gavę visą reikalingą informaciją, dirba įprasta tvarka ir tempu – apskaičiuoja išmokos dydį ir užtikrina jos išmokėjimą.

Žemiau pateikiami dažniausi atvejai ir svarbiausi patarimai:

Jei žala nutiko transporto priemonei, reikia pranešti apie įvykį draudimo bendrovei, pateikti nuotraukas, automobilio registracijos liudijimą, eismo įvykio deklaraciją arba policijos pažymą. KASKO draudimo atveju reikia pridėti ir automobilį įvykio metu vairavusio asmens vairuotojo pažymėjimo kopiją (tos pusės, kurioje yra nuotrauka).

Transporto priemonės patirtą žalą svarbu tinkamai užfiksuoti. Nuotraukas patariama daryti šviesiuoju paros metu, transporto priemonė turėtų būti švari, jos neturėtų užstoti kiti objektai. Nuotraukose turi matytis automobilio valstybinis numeris. Fotografuojant defektus reikia padaryti bendrą nuotrauką ir detalią kiekvieno defekto nuotrauką iš arti. Taip pat – nufotografuoti automobilio ridą ir kėbulo numerį.

Siekdama padėti klientams greičiau ir lengviau atlikti išvardytus veiksmus, draudimo bendrovė pasitelkia ir specialų įrankį. Žalą užregistravęs klientas, jei pageidauja, naudodamas specialią nuorodą gali nufotografuoti automobilio pažeidimus, reikiamus dokumentus ir pasiskaičiuoti galimą išmoką.

Jei žala nutiko turtui, reikia pranešti apie įvykį draudimo bendrovei, pateikti sugadinto turto nuotraukas (bendras vaizdas ir aiškiai matomi sugadinimai). Jei sugadintas kilnojamasis turtas, reikalingas defektinis aktas ir turto įsigijimo dokumentai (jei neturite – informacija, kada ir kur jis buvo įsigytas). Jei buvo sugadintas nekilnojamasis turtas ir turite galimybę, pateikite remonto sąmatą, kurioje atskirai atsispindėtų išlaidos darbams, medžiagoms ir kt. Taip pat – buto planą su pažymėta sugadinimų vieta.

Nutikus nelaimingam atsitikimui, reikia pranešti apie įvykį draudimo bendrovei ir pateikti medicininį dokumentą iš gydymo įstaigos. Tolimesni žingsniai su kiekvienu klientu įprastai derinami individualiai.

Jei eismo įvykio metu buvo sužaloti asmenys, reikalinga pateikti laisvos formos prašymą, nurodant, kokia žala buvo patirta, taip pat medicininį dokumentą iš gydymo įstaigos ir medicinines išlaidas patvirtinančius dokumentus.

Pasirinkite patogiausią paslaugos įsigijimo būdą
Vienas numeris
visiems klausimams
Išsiųskite užklausą -
susisieksime
Compensa
aptarnavimo padaliniai